Be Seen Be Heard. The Body Shop.

Miljoniem jaunu cilvēku netiek iesaistīti sabiedriskajā un politiskajā dzīvē. Šajā laikā, kad ir klimata krīze, globālais konflikts un izteiktā paaudžu nevienlīdzība, jauniešu iesaiste un pārstāvība ir vajadzīga vairāk nekā jebkad agrāk. Ir pienācis laiks jauniem cilvēkiem būt redzamiem un sadzirdētiem.

Kopš 1976. gada, kad Anita Rodika (Anita Roddick) nodibināja The Body Shop, mēs esam veikuši kampaņas, lai apturētu netaisnību sociālajās un vides jomās. The Body Shop ir cīnījies par pamatiedzīvotāju (cilšu) tiesībām, dzīvnieku tiesībām, iestājies pret cilvēktirdzniecību un pret Amazones lietus mežu dedzināšanu.

KĀDA IR GALVENĀ PROBLĒMA?

Vairāk nekā puse pasaules iedzīvotāju ir jaunāki par 30 gadiem. Taču parlamentos visā pasaulē jaunieši veido vien 2.6% no kopējā skaita.*

Jauniem cilvēkiem ir tiesības iesaistīties lēmumu pieņemšanā par politiskajiem procesiem, kas ietekmē arī viņus pašus.

Šobrīd vidējais pasaules līderu vecums ir 62 gadi.** Ir skaidri redzams, ka, izvēloties tos pašus kļūdainos risinājumus, mēs turpinām atkal un atkal pieļaut tās pašas kļūdas. Jauniem cilvēkiem ir svaigs skatījums uz lietām, viņi vēlas būt aktīvi, iesaistīties un uzņemties atbildību, bet tikai retu reizi viņiem tāda iespēja tiek dota. Kāpēc gan viņiem nedot šādu iespēju?

Jauni cilvēki visā pasaulē, tostarp miljoniem jauniešu, kas jaunāki par 18 gadiem, tiek uzskatīti par pietiekami nobriedušiem, lai uzņemtos pieaugušo pienākumus. Viņi var iestāties armijā, rūpēties par tuviniekiem ar īpašām vajadzībām, izciest cietumsodu, bet tajā pat laikā viņiem daudzviet netiek dotas tiesības piedalīties vēlēšanās. Mēs nevēlamies ar to samierināties.

JAUNIEŠI IR NEATŅEMAMA DAĻA NO RISINĀJUMA

Mēs nekad neesam uzdrīkstējušies par zemu novērtēt cilvēka patieso iekšējo potenciālu un gara spēku. Mūsu uzņēmuma dibinātāja lēdija Anita Rodika reiz teica: “Cinisms liecina par drosmes trūkumu.” Mēs uzskatām, ka jauniešiem ir viss nepieciešamais potenciāls, bet pagaidām viņiem netiek dota vara to lietot.

Pasaules nākotni nedrīkst atstāt stīvos uzvalkos tērptu birokrātu ziņā. Jauni cilvēki ir radoši, atvērti jaunām idejām un gatavi izzināt. Mēs zinām, ka viņiem piemīt bagāta iztēle, enerģija un stingra pārliecība par pareizo. Viņi ir politiski aktīvi, atkal un atkal parādot, ka ir gatavi iesaistīties mūsu sabiedrības, planētas un nākotnes pārmaiņās.

Tad kādēļ mēs viņus pietiekami nenovērtējam? Šis ir īstais laiks, kad piesķirt viņiem tiesības tikt sadzirdētiem. Mēs rīkosimies, lai dotu viņiem tādu iespēju.

 

KO MĒS PLĀNOJAM PAVEIKT?

Mūsu redzes un ietekmes lauks vienmēr ir bijis plašāks, kā tikai skaistumkopšanas nozare.

Mēs viemēr esam meklējuši un veicinājuši pārmaiņas jomās, kur citi zīmoli ir saskatījuši nedrošību un risku. Mēs nebaidāmies sastapties ar izaicinājumiem, lai panāktu labāko risinājumu. Šī nav mūsu pirmā cīņa.

Mēs uzsākam globālu kampaņu, lai veicinātu jauniešu iesaisti politisko lēmumu pieņemšanā.

ANO Ģenerālsekretārs ir noteicis sadarbību jauniešu lietās kā vienu no organizācijas šī brīža prioritātēm. Mēs sadarbojamies ar ANO Ģenerālsekretāra sūtni jauniešu lietās un viņas biroju. Tā ir globāla organizācija, kas darbojas jauniešu interesēs un aizstāv viņu tiesības visā pasaulē.

Lai iegūtu vairāk informācijas, sekojiet @UNYouthEnvoy sociālajos medijos un apmeklējiet mājas lapu www.un.org/youthenvoy.

 

KĀ TAS NOTIKS?

Vienmēr, kad The Body Shop rīko kapaņu, mums ir skaidri zināms tās mērķis.

Ikvienā valstī, kur pārstāvēts mūsu uzņēmums, mēs vēlamies novērst jebkādus šķēršļus, kas liedz jauniem cilvēkiem piedalīties nozīmīgu lēmumu pieņemšanā, kuri ietekmēs mūs visus.

Mēs vēlamies panākt izmaiņas ar politiskiem lēmumiem saistītos likumos un sociālos procesos:

– pazemināt vecumu, kad var sākt piedalīties vēlēšanās,
– palielināt jauniešu pārstāvniecību jauniešu padomēs un parlamentos,
– mazināt šķēršļus, kas traucē jauniešiem piedalīties publisko lēmumu pieņemšanā
– uzlabot jauniešu līderības prasmes.

Bet ar to vien neaprobežosimies, veicināsim arī citas pārmaiņas.

Katrā valstī kampaņas aktivitātes noritēs sadarbībā ar vietējo nevalstisko organizāciju, kas pārstāv jauniešus un viņu intereses.

Latvijā The Body Shop sadarbojas ar jauniešu organizāciju “Klubs Māja”, kas īsteno projektu “Izproti, iesaisties, lem”, kura mērķis ir būtiski veicināt jauniešu pilsonisko aktīvismu un palielināt tādu jauniešu skaitu, kuri tic, ka ir spējīgi ietekmēt lēmumu pieņemšanas procesus.

 

MŪSU PRODUKTU KOMPLEKTS CILVĒKIEM, KURI VĒLAS RADĪT PĀRMAIŅAS

Lai kļūtu par pārmaiņu aktīvistu tev nav jākliedz ruporā un jātur rokās protesta plakāti. Ikviens, kurš seko savai sirdsbalsij, ir pārmaiņu nesējs.

Changemakers komplekts ir labs veids, kā iedrošināt tevi rūpēties par savu labsajūtu un iemīlēt sevi, vienlaikus iedvesmojoties no aktīvistu stāstiem, kas ir šo produktu pamatā.

Produktu komplekta cena 35€ (produktu vērtība 40.20€).

Komplektā ietilpst: kaņepju roku krēms 30ml, tējas koka eļļa 10ml, ingvera šampūns 60ml, šī sviesta ķermeņa sviestkrēms 50ml, Be Seen Be Heard auduma soma.

5€ no katra pārdotā komplekta tiek ziedoti organizācijai “Klubs Māja”.

Izlasi un noskaidro, kādas pārmaiņas spēj veicināt katrs no komplektā iekļautajiem produktiem.

 

Attēli: TheBodyShop.lv

https://www.ipu.org/our-impact/youth-empowerment/data-youth-participation

** REIGN Dataset | REIGN (oefdatascience.github.io)